Het ultieme geheugenspel

Geplaatst op

Het starten van het spel

Om het spel te starten kunnen we best een knop gebruiken. Ik gebruik knop 1 om te starten. Om de speler te laten weten dat het spel begonnen is creëerde ik een korte start animatie waarbij de LEDs 1 voor 1 aangaan. Als je alles correct hebt gedaan en op knop 1 drukt start de animatie. Normaal zou je de knop maar eenmalig kunnen indrukken.

Omdat er niets ingesteld moet worden toon ik alleen de hoofdloop.

lijsten

Als we programmeren maken we regelmatig gebruik van variabele, maar ook vaak van lijsten or Arrays. Dit kan je het best zien als een boek, waarbij een titel hebt, met daaronder hoofdstukken die allemaal een waarde hebben. In code ziet dit er bijvoorbeeld zo uit: volgorde[] = 1,2,1,32,5,3,5,4). Deze functie gaan we gebruiken voor het opslagen van de volgorde van LEDs. We hebben ook een opslag voor het aantal 'hoofdstukken' of de lengte van de lijst.

lijsten toepassen

Om te beginnen gaan we elke keer een random getal toevoegen aan de lijst.

Vervolgens gebruiken we een stukje code om telkens de volgorde van de LEDs aan en uit te laten gaan

Om te zien wanneer hij opnieuw begint met het tonen van de volgorde voegde ik deze code toe aan het einde van de code:

Huidige pagina 6. Het programmeren (2) 1. Introductie 2. Knoppen 3. De LEDs 4. De bedrading 5. Het programmeren (1) 6. Het programmeren (2) 7. Het programmeren (3) 8. Een behuizing Geschreven door Student industriële wetenschappen

Reacties

Webwinkelkeur Kiyoh Trustpilot Opencircuit